Tips om verantwoord eten makkelijker te maken

tips gezond eten

Gezond en verantwoord eten is niet altijd even makkelijk. Vooral wanneer je een drukke baan hebt is het soms echt lastig om goed voor jezelf te zorgen. Ik wil je graag aan de hand van wat tips op weg helpen. Het hoeft namelijk helemaal niet moeilijk te zijn om verantwoord te eten!

5 tips die het net iets makkelijker maken om verantwoord te eten

  1. Schrijf al je ideeën, recepten en boodschappen op. Wanneer je tijd en gelegenheid hebt dan pak je er gemakkelijk een recept, idee of boodschappenlijstje bij en kan je meteen aan de slag.
  2. Maak in het weekend verantwoorde tussendoortjes zodat je tijdens je werk- of schoolweek niet onnodig hoeft te snoepen.
  3. Bewaar je home-made tussendoortjes (zoals bananenbrood, muffins of zelfgemaakte koek) in de diepvries. Je kan op elk gewenst moment datgene ontdooien waar jij zin aan hebt.
  4. Maak pakketjes met fruit voor smoothies en vries deze in, voeg tijdens het ontdooien wat amandelmelk en havermout toe en klaar is jou ontbijt of tussendoortje.
  5. Volg (healthy)foodies op instagram, dit motiveert om zelf ook aan de slag te gaan met gaan met verantwoord eten en het delen daarvan met anderen.

Wat is jouw ultieme tip voor een makkelijke verantwoorde levensstijl?

6 reacties op “Tips om verantwoord eten makkelijker te maken

  1. MARIJKE zegt:

    Leuke en goede tips! Iets wat mij helpt is om absoluut geen snoep in huis te halen. Nou klinkt dit heel logisch maar zodra het in de la ligt pak ik er regelmatig iets uit. Zolang het niet in huis is gaat het goed 🙂

  2. Sandra zegt:

    Invriezen vind ik een goede tip! Dat doen wij hier thuis ook. Maar EIgenlijk nooit iets van een gezonde muffin ofzo. Goed idee, want die kan je natuurlijk ook gewoon invriezen… Én dan heb je altijd iets lekkers bij de hand!

  3. Renate zegt:

    Goede tips! Ik doe vooral de laatste jaren veel invriezen, omdat je het inderdaad kunt ontdooien op elk moment dat jij dat wilt. Het idee om pakketjes voor smoothies te maken ga ik ook is proberen. Ik wil ook al langer een lijstje maken met recepten zodat ik niet te veel erover na hoef te denken wat ik die dag wil eten dan zal ik denk ik ook minder snel naar iets grijpen of denken aan iets wat niet zo gezond is haha.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *