Afdrukken Voeg toe aan verzameling

Banaan kwarktaart

Gemaakt met een bodem van walnoten, gedroogde cranberry's en abrikozen. Met daarover een rijke laag kwark waarom heen natuurlijk de plakjes banaan niet mogen ontbreken.
Gang Snack
Trefwoord Banaan, Gezond, Kwarktaart, Recept
Voorbereidingstijd 15 minuten
Opstijven 3 uur
Totale tijd 15 minuten
Porties 10 stukjes

Ingrediƫnten

Bodem

  • 150 gr walnoten
  • 150 gr gedroogd fruit cranberry's/abrikozen/dadels

Kwark banaanlaag

  • 1 banaan
  • 1 kg kwark
  • 8 blaadjes gelatine
  • ahornsiroop naar smaak

Garnering

  • pure chocolade en (gedroogd) fruit

Instructies

  • Mix alle ingrediĆ«nten voor de bodem tot een plakkerig geheel en verdeel dit over de bodem van je springvorm (22 cm).
  • Laat de gelatine weken in koud water en los deze vervolgens op in een klein laagje water op laag vuur.
  • Voeg een klein beetje kwark toe aan de gelatine en meng dit goed door elkaar. Meng vervolgens alle kwark door de gelatine en voeg ook ahornsiroop naar smaak toe. 
  • Snijd de banaan in dunne plakjes en vet de rand van de springvorm in. Plak de plakjes banaan tegen de rand van de springvorm en verdeel de rest over de bodem. 
  • Giet het kwarkmengsel in de vorm en laat het geheel voor minimaal 3 uur opstijven in de koelkast.
  • Garneer met wat pure chocolade en gedroogd of vers fruit!

Nutrition

Serving: 0g | Carbohydrates: 0g | Protein: 0g | Fat: 0g | Saturated Fat: 0g | Polyunsaturated Fat: 0g | Monounsaturated Fat: 0g | Trans Fat: 0g | Cholesterol: 0mg | Sodium: 0mg | Potassium: 0mg | Fiber: 0g | Sugar: 0g | Vitamin A: 0IU | Vitamin C: 0mg | Calcium: 0mg | Iron: 0mg