Havermout breakfast bowl

havermout

Ontbijten, vroeger deed ik dat eigenlijk altijd met een sneetje brood. Tegenwoordig heb ik bijna elke ochtend iets anders op mijn bord (of in mijn kommetje). In het weekend neem ik wat langer de tijd en dan wordt het ook echt iets speciaals. Deze keer het recept van mijn favoriete ‘breakfast bowl’.

Dit heb je nodig voor een havermout breakfast bowl

  • 6 aardbeien
  • halve banaan
  • scheutje sinaasappelsap (vers)
  • 2 el Griekse yoghurt
  • 3 el havermout
  • eventueel wat noten of granola

Zo maak je het klaar

  1. Houdt wat schijfjes banaan en aardbei apart ter garnering
  2. Meng de rest van de ingrediënten in de blender door elkaar
  3. Giet het ontbijt in je mooiste schaaltje en garneer met de overige aardbeien, banaan en eventueel wat noten.

havermout

Ontbijten is super belangrijk, allereerst omdat je veel meer concentratie hebt voor hetgeen je gaat doen maar ook omdat je veel meer energie hebt. Door iets meer aandacht aan je ontbijt te besteden wordt het ook leuker, sta een half uurtje eerder op en pluk er de rest van de dag de vruchten van..

Eet jij liever andere ontbijtjes met havermout? Dan heb ik hier nog een aantal tips voor je.

Wat is jou ultieme ontbijt tip?

Enjoy!

13 reacties op “Havermout breakfast bowl

  1. Roos zegt:

    Ik ontbijt ook áltijd, anders begin ik mijn dag echt niet lekker. En inderdaad het liefst iedere dag met iets anders. Ik ben nooit zo’n havermoutpap fan, maar op deze manier je havermout eten lijkt mij heerlijk!

  2. Pia zegt:

    Yummy yummy yummy i gt love in my tummy 😀 :))) <3<3<3….looks so delicious! Thank you for your inspiration and best wishes from hotel oberstaufen allgäu ! Pia

  3. Melanie zegt:

    Ik ben heel slecht in ontbijten. Voor tien uur krijg ik echt niks naar binnen. Ik maak of yoghurt met fruit of een smoothie met fruit en yogurt. Dit ziet er ook erg lekker uit. Alleen zonder noten en aardbeien. Daar ben ik allergisch voor.

    • Anne zegt:

      Aah wat vervelend dat je daar allergisch voor bent. Ik heb zelf inderdaad ook een periode gehad dat ik echt niet kon ontbijten, in die tijd ben ik steeds een half uur eerder af gegaan om tijd te maken voor een goed en fijn ontbijtje (ipv brood met pindakaas, ook lekker).

    • Anne zegt:

      Ik eet eigenlijk nooit zo ‘kale’, er moet voor mij wel echt een smaakje aan zitten. Ik weet zeker dat deze je wel gaat smaken Judith!

  4. Linda zegt:

    Ik ben echt een groot fan van breakfast bowls. Deze ziet er ook heerlijk uit. Er gaat haast geen dag voorbij zonder dat ik een bowl maak en eet. Ik eet ze wel helemaal vegan, voeg er nog wat granen, zaden en kokossnippers aan toe, en serveer het met een verse smoothie. Ik ben wat dat betreft echt een groot ontbijt liefhebber en eter haha 🙂

  5. Madelon zegt:

    ziet er heerlijk uit. ik ben zelf niet zo’n fan van havermout, ik ontbijt eigenlijk heel gevarieerd, de ene keer brood, dan yoghurt eigenlijk elke dag wel wat anders dan de voorgaande 2 dagen in de week

  6. Laura | It's a Food Life zegt:

    Oh heerlijk zeg! Ik ontbijt nu toevallig een tijdje niet omdat ik intermitted fasting aan het proberen ben. Ik eet nu alleen tussen 12u en 20u, zodat ik 16u niet eet.. schijnt goed voor je biologische processen te zijn 😉

  7. Pingback: Luxe havermout ontbijt met appel - healthyfoodlove

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *