Zo kom jij aan je dagelijks aanbevolen hoeveelheid groente en fruit!

dagelijks benodigde hoeveelheid groente

Voor mij is het lange tijd een struggle geweest om aan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groente en fruit te komen. Eigenlijk denk ik dat dit dan ook een probleem is waar meer mensen last van hebben. Stel, je hebt een drukke baan en daarbij ook nog veel sociale activiteiten, hoe plan je dan je maaltijden goed en zorg je voor voldoende vitamines en mineralen?

In deze blog besteed ik aandacht aan jouw gezondheid. Dit gaan we doen door te kijken naar de eetmomenten per dag en de mogelijkheden die er zijn om sowieso aan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groente en fruit te komen.

Waarschijnlijk ken je sowieso drie eetmomenten per dag, ‘s morgens begin je de dag met een lekker ontbijtje, tussen de middag (tijdens werk of school) lunch je snel en en ‘s avonds moet je dan nog maar even zorgen dat er wat groentes aan bod komen.

wrap met gerookte kip
Lunchwrap met gerookte kip en groene groente

Heel lastig natuurlijk dat één van de belangrijkste voedingsonderdelen tot de avond moet blijven wachten, meestal is dit juist het moment dat je helemaal niet zoveel tijd en energie in een maaltijd wil steken.

Dr.Veggie

Daar komt Dr.Veggie voor om de hoek kijken. Zij stellen voor om elke ochtend gebruik te maken van 100% groente sappen. Zo ben je verzekerd van je dagelijkse groente inname en start je de dag op z’n best.

Nu kennen we natuurlijk al behoorlijk wat sap leveranciers die op verschillende manieren sapjes maken. En daarom heb ik even uitgezocht wat officieel de beste manier is om sappen te maken en zodat de voedingstoffen bewaard blijven.

Verschillende manieren om sapjes te maken

Er zijn een aantal manieren om sapjes te maken, je kan gebruik maken van een blender, slowjuicer of centrifuge. Maar wat is nu het beste?

Laten we zeggen dat de blender echt heel geschikt is voor het maken van smoothies, de vezels blijven in tact en dat is voor de darmen natuurlijk een pluspunt, maar echt sapjes in voren maken met een blender? Dat gaat eigenlijk niet omdat de voedingsstoffen te snel oxideren.

De centrifuge is net als de blender ook een goede optie maar ook daarbij is de snelle oxidatie van voedingstoffen een probleem.

De slowjuicer is volgens velen dus wel echt de beste manier om sappen klaar te maken. Hierbij worden de ingrediënten namelijk op en langzame manier vermalen waardoor de voedingsstoffen in de sap eindigen.

Daarom gebruikt Dr.Veggie dus ook de slowjuice manier, gevolgd door het gebruik van een shockvriezer is dit de beste manier om alle voedingstoffen te behouden. Door het shockvriezen kunnen de sapjes lange tijd bewaard worden en ben je dus elke ochtend verzekerd van je dagelijks aanbevolen hoeveelheid groente met de daarbij behorende voedingsstoffen.

Ander voordeel, er worden aan de sapjes van Dr.Veggie geen gekke ingrediënten toegevoegd zoals kleurstoffen, conserveer- of smaakmiddelen.

dagelijks aanbevolen hoeveelheid groente

Mijn ervaring

Afgelopen tijd heb ik zelf al gebruik mogen maken van de Dr.Veggie sapjes, voor mij hartstikke handig aangezien ik naast Healthyfoodlove.nl ook een baan als officemanager heb en natuurlijk ook graag nog mijn sociale contacten wil onderhouden. De avond tevoren neem ik vast een flesje uit de vriezer zodat ik de ochtend als eerste mijn groente naar binnen kan werken. De smaken van de sapjes zijn ontzettend puur, voor mij werkt het drinken van de sapjes met een rietje het beste.

Het zijn niet alleen smakelijke sapjes maar ook nog eens ontzettend goed voor je en dat is merkbaar. Ik ben fan!

Proberen?

Waarschijnlijk heb ik je nu een beetje nieuwsgierig gemaakt en wil jij ook graag je gezonde levensstijl in stand houden. Als je de sapjes besteld op www.drveggie.nl met de code foodlove” ontvang je €5,- korting op je bestelling. Het maakt niet uit hoe vaak je besteld, de code blijft geldig!

Dit artikel is geschreven i.s.m. met Dr.Veggie. Dit doet verder niets met mijn persoonlijke mening. Het artikel is door Healthyfoodlove.nl zelf ontwikkeld en geschreven. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *