Chia fruitpudding

chia fruitpudding

Een aantal weken terug maakte ik ook een chiapudding, deze viel goed in smaak en dus begon ik vandaag met een nieuwe variant, de chia fruitpudding. Chiazaad bevat een indrukwekkende hoeveelheid vezels, calcium & magnesium dat is dan ook weer mooi meegenomen 😉

Benodigdheden voor een chia fruitpudding (1 persoon)

  • 120 ml. amandelmelk (ongezoet)
  • 2 el. chiazaad
  • halve banaan
  • 3 aardbeien
  • handje blauwe bessen
  • 1,5 el. ahornsiroop

Bereidingswijze

  1. Mix eerst de amandelmelk en chiazaad goed door elkaar en zet voor minimaal 4 uur (of de hele nacht) in de koelkast
  2. Prak dan de banaan op de bodem van een glas, verdeel daarover de chiapudding
  3. Voeg als laatste de aardbeien, blauwe bessen en ahornsiroop toe en vergeet niet te genieten!

aang.DSC02747 aang.DSC02753

Enjoy!

2 reacties op “Chia fruitpudding

  1. Irma zegt:

    Ahwauw, dit ziet er heel erg lekker uit! Maar raar vraagje misschien.. als ik die chiapudding zie, lijkt me dat heel erg slijmerig en drapperig? Is dat ook zo of valt dat mee? 🙂

    • Anne zegt:

      Thnx Irma, de chiazaadjes krijgen inderdaad een gel laagje als je ze laat weken maar echt ‘slijmerig’ wordt het niet. Je kan er ook voor kiezen ze niet ze niet zo lang te laten weken..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *