Kookboek review | Puur Zoet van Mariette van Tuyl

puur zoet

Vorige maand mocht ik bij de unieke lancering van het kookboek van Mariette aanwezig zijn. Wat een ontzettend mooi mens, prachtige locatie en vooral een fantastisch boek heb ik mogen leren kennen. Ik wil jullie snel iets meer over het boek ‘Puur Zoet’ vertellen dus ben je benieuwd, lees dan snel even mee.

Over Mariette

Ik heb haar leren kennen als een vrolijke, energieke meid. Een stralende persoonlijkheid die precies weet wat ze wil. En dat ze wat in haar mars heeft mag inmiddels ook wel duidelijk zijn. Een aantal weken geleden was ik namelijk aanwezig bij haar eigen boeklancering van het nieuwste gezonde bakboek genaamd ”PUUR ZOET”. Je zou Mariette kunnen kennen van haar blog www.zoetrecepten.nl, hier deelt zij haar favoriete recepten (met een gezonde twist). Haar prachtige taarten stimuleren iedereen om direct de keuken in te duiken, dat kan niet anders (mij heeft ze in ieder geval al aardig weten te inspireren met al dat lekkers).

Over Puur Zoet

Ik kan jullie nu natuurlijk van alles over het boek gaan vertellen maar wie kan dat nu beter uit leggen dan Mariette zelf?

Mariette zegt het volgende over haar boek:

”Met PUUR ZOET laat ik je zien dat een gezonde lifestyle en bakken makkelijk samen kunnen gaan. Het boek trapt af met een aantal goede tips & trucs om elk baksel gemakkelijk een slag gezonder te maken. Daarna geef ik informatie over alle ingrediënten die in het boek worden gebruikt en welke uitwerking ze hebben op je baksel. Dan weet je precies hoe je ze kunt vervangen zodat het aansluit op jouw voedingspatroon of intolerantie. Na die hoofdstukken ben je er helemaal klaar voor: BAKKEN MAAR!

In het eerste hoofdstuk vind je meer dan 15 makkelijke basisrecepten waar je zelf mee kunt variëren. Dat hoofdstuk wordt opgevolgd door Ontbijt, Tussendoor, Koek, Taart, Feest en Toetjes! In totaal 84 intens lekkere, bewuste zoete bakrecepten gemaakt met pure en voedzame ingrediënten die je gewoon in de supermarkt kunt krijgen. Van fruitige ontbijttaartjes, smoothies en smeuïge kaneelkoeken van kikkererwten, tot een epic pannenkoekentaart, wittebonen-kokosblondies en kidsproof lava cakes”.

Ik heb hier eerlijk gezegd niets aan toe te voegen, het boek heeft een mooie lichte uitstraling en bevat handen vol heerlijke recepten.

Wat ik er van vind

Puur Zoet

Ik kon na de lancering van dit prachtige boek eigenlijk niet wachten om aan de slag te gaan met de recepten. Ik koos er voor eerst eens de lekkere speculaaskoekjes (zie bovenstaande afbeelding) te maken. Heel simpel en echt onwijs lekker! De stappen waren duidelijk omschreven en er werd gebruik gemaakt van veel voorkomende (niet exotische) ingrediënten, ook altijd fijn.

Het boek op zich is vooral een heel duidelijk en overzichtelijk boek met een duidelijke stempel van Mariette die je overal terug ziet. Mariette heb ik -zoals al eerder gezegd- leren kennen als een vrolijke energieke meid. Het boek straalt dit ook duidelijk uit. Daarbij vind ik het onwijs fijn dat ze ook onderbouwing geeft aan de recepten en een aantal van haar favoriete basic’s deelt, dit inspireert mij enorm.

Dan nog even over de recepten. Wat ziet het er allemaal heerlijk uit, mooie heldere foto’s en eenvoudig uitgeschreven recepten. Ik ben opslag verliefd geworden op de opmaak van het boek maar de recepten maken het helemaal af. Ik ga binnenkort zeker weten aan de slag met de notenpasta’s die in het boek staan. En natuurlijk zal ook de magere bramen kwarktaart hier snel op tafel staan.

Een kleine sneak peak

puur zoet puur zoet puur zoetMariette, ik wil je bedanken. Allereerst onwijs gaaf dat ik aanwezig mocht zijn op jouw feestje. De boeklancering was top en natuurlijk helemaal super dat ik jouw prachtige boek in ontvangst mocht nemen. Ik ga er snel verder van genieten, jij ook?

Nog wat belangrijke informatie..

Je kan het boek aanschaffen via bol.com voor 24,99, dit prachtige boek is zijn geld dubbel en dwars waard, neem dat maar van mij aan.

Uitgeverij: Forte Culinair  |  Aantal pagina’s: 192  |  Hardcover  |  Verkrijgbaar sinds: maart 2018