3 x gezond zoet broodbeleg

gezond zoet broodbeleg

Een broodje met nutella, hoe lekker is dat? En hoe leuk is het om zelf chocoladepasta te maken? Met de volgende drie recepten heb jij elke dag lekkere zoete variatie op je brood of cracker (of gewoon stiekem zo uit de pot). De producten die in deze recepten gebruikt worden zijn helemaal verantwoord, dus ben jij goed bezig en wil je evengoed een lekkere pindakaas, chocopasta of iets dergelijks op brood? Kijk dan snel verder.

Chocopasta

gezond zoet broodbeleg

Mix een avocado samen met 1.5 eetlepels cacao een handje hazelnoten en wat agavesiroop goed door elkaar en klaar ben je! Dit is natuurlijk niet alleen lekker voor op een broodje maar ook super lekker als topping op je kwark, op bananenbrood of je lepelt het gewoon zo uit het potje (het is immers toch helemaal verantwoord).

Pecanpasta

gezond zoet broodbeleg

Mix 100 gram pecannoten met een 2 theelepels kaneel in de blender goed door elkaar, stop het in een gezellig glazen potje en geniet! Deze pecanpasta is ook heerlijk als vulling in een dadel, of op een crackertje of..

Cashewpasta

gezond zoet broodbeleg

Rauwe cashewnoten zijn helemaal hip, mix 100 gram in de blender met wat grof zeezout en hupsakee.. Je eigen cashew-pindakaas is klaar! Wordt het niet zacht genoeg? Voeg dan wat olie toe, zorg wel dat het niet te zacht wordt in het potje wordt het namelijk ook nog een stuk smeuïger.

gezond zoet broodbeleg

*Binnen 3 á 4 dagen consumeren, (gekoeld) bewaren in afgesloten pot.

Maak jij ook wel eens je eigen broodbeleg en welke pasta lijkt je het lekkerst?

Enjoy! 




32 reacties op “3 x gezond zoet broodbeleg

  1. Roos zegt:

    De pecanpasta lijkt mij erg lekker! Ik maak eigenlijk nooit zelf zulke pasta’s omdat het meestal ook binnen een korte tijd op moet. Meestal vergeet ik het dan of is het te veel om in mijn eentje op te eten.

    • Anne zegt:

      Kan ik me ook helemaal voorstellen, ik vind het voor ‘s ochtends vroeg vaak wel lekker om iets zoets op mijn (bananen)brood te hebben 🙂 Tussen de middag vind ik hartig ook lekkerder.

  2. Rebecca zegt:

    Handige tips!
    Zelf heb ik alleen een trauma aan die chocopasta gemaakt van avocado. Ik lust dat namelijk totaal niet (al leer ik het de laatste tijd wel eten) en er was mij beloofd dat je het niet zou proeven. Gelijk de eerste hap ging er weer heel snel uit hihi

    • Anne zegt:

      Oh dat kan ik me helemaal voorstellen Rebecca, wat vervelend zeg.. Soms is iets gewoon niet je ding en dan kan je beter over gaan op iets anders, voor jou misschien een idee om de pecanpasta eens te proberen (echt heerlijk!).

  3. Pingback: Chocolade bananenbrood – healthyfoodlove

  4. Pingback: 3 recepten voor de pindakaas liefhebber - healthyfoodlove

  5. Pingback: Zelfgebakken broodje pindakaas - healthyfoodlove

  6. Pingback: Choco haverkoeken - healthyfoodlove

  7. Pingback: Kerstbrunch met zelfgebakken brood en drie toppings - healthyfoodlove

  8. Pingback: Gezouten dadel caramel - Healthyfoodlove

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *